Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka geologie v okolí ZŠ a MŠ Dubné
GOLDFINGEROVÁ, Aneta
Vrámci diplomové práce byl vytvořen výukový program na téma geologie. Jeho úkolem bylo zatraktivnit výuku tohoto nepříliš oblíbeného tématu na základních školách. Program se skládá zbloku pro venkovní výuku čítajícího devět aktivit, přidružené diskuse a zbloku pro vnitřní výuku, který je koncipován formou pěti stanovišť, kde se žáci střídají. Žáci 9. třídy ZŠ Dubné si prošli programem a vrámci evaluace vyplnili dotazníky postavené na principu jednotného systému pre-test - post-test. Výsledky ukázaly, že vědomosti žáků z popisované problematiky byly před realizovaným programem jen velmi omezené a program jim pomohl klepší kognitivní orientaci voblasti geologie. Navíc žáci shodně odpovídali, že je výuka bavila a že by podobný výukový styl rádi zažívali častěji.
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je odučený v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku, na konci programu proběhlo hodnocení jednotlivých technik hodnotící komisí. Navržený program je hodnocený žáky formou dotazníkového šetření. Je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ Michaela Duchanová ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je ověřen za pomoci pedagogického výzkumu v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku. Navržený program je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Nováková, Magdalena ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tématem této diplomové práce je Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Hlavními problémy zkoumanými v práci je způsob výuky volejbalu na ZŠ v Jirkově, zařazení volejbalu do vyučovacích hodin tělesné výchovy, dovednostní úroveň žáků 1. stupně před realizací navrženého výukového programu a po jeho realizaci. Na základě výzkumu docházím v práci k závěrům, že volejbal je na všech školách vyučován stejným způsobem, do výuky je zařazován pouze 33 % vyučujících ze všech škol, úroveň žáků běžných tříd a tříd minivolejbalu je před realizací i po realizaci odlišná, a že po realizaci došlo ke zlepšení dovednostní úrovně u všech žáků. Tato práce by mohla sloužit jako inspirace pro současné i budoucí učitele tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Volejbal, minivolejbal, tělesná výchova, výukový program, 1. stupeň
Problematika výukových opor pro žáky 1. stupně základní školy speciální
Soukupová, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Práce se zaměřuje na problematikou výukových opor určených pro žáky 1. stupně základní školy speciální. Teoretická část se zabývá problematiku mentálního postižení s důrazem na faktory, které nejvíce ovlivňují možnost edukace, dále pak aktuální legislativní úpravu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, základní školu speciální včetně stručné charakteristiky vzdělávacího programu a také didaktické prostředky. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, si klade za cíl zjistit názory pedagogů na stávající výukové opory pro daný typ školy i jejich zkušenosti s využíváním materiálů nových, zejména ve vztahu k žákům, kteří jsou do jejich tříd obvykle zařazováni. Inovované učební opory, vytvořené právě na základě předchozích zkušeností, jsou následně ověřeny v praxi a výsledek tohoto ověřování je částečně doložen kazuistikami. Z výzkumného šetření vyplývá, že stávající výukové opory vyhovují žákům, kteří učivo v rozsahu stanoveném vzdělávacím programem v podstatě ovládají. Ostatní žáci, kterých je dle výsledků větší část, učivo ovládají se značnými mezerami, a tak potřebují učební materiály přizpůsobené jejich vzdělávacím možnostem. Ukázky některých těchto materiálů jsou součástí příloh. KLÍČOVÁ SLOVA: mentální postižení, speciální vzdělávací potřeby, základní škola speciální,...
Vzdělávací program zaměřený na význam vojenských prostorů z hlediska ochrany přírody
TOMANOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vzdělávací program, který se zaměřuje na problematiku ochrany přírody ve vojenských prostorech. Vojenské újezdy a cvičiště vlivem brzkého zabrání vojskem unikly intenzivnímu zemědělství a podléhaly dlouhou dobu specifickému vojenskému režimu (pojezdy pásových a kolových vozidel, výbuchy munice, tvorba zákopů). I díky disturbancím zde zůstala zachována unikátní a cenná příroda. Vojenským újezdům a vlivu disturbancí na krajinu je věnována teoretická část práce. Praktická část obsahuje návrh vzdělávacího programu pro žáky 2. stupně základních škol. Součástí práce jsou podrobné pokyny k jednotlivým aktivitám, výukové texty pro lektory a pracovní listy. Absolvováním tohoto programu účastníci získali základní informace o úloze disturbancí v krajině a o cenné přírodě vojenských újezdů.
Metodika: Typizovaného postupu pro výstavní prezentaci projektových výstupů. Typizovaného postupu pro přípravu doprovodného lektorského programu
Märc, Josef ; Erbenová, Dagmar ; Novotná, Hana ; Řeřicha, Jaroslav ; Stehlíková, Monika ; Zichová, Lucie
Metodika pro přípravu výstavní části a doprovodný program. Slouží jako podpůrná studie pro řešitele grantových projektů zaměřených na studium soudobé historie s plánovanými výstupy ve formě výstavy (a její putovní části) a ve formě doprovodného lektorského programu s účastí pamětníků.
Obrazová příloha: nusl-201065_2 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: nusl-201065_1 - Stáhnout plný textPDF
Možnosti využítí interaktivní tabule v ekonomickém vzdělávání
Čejková, Lenka ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití interaktivní tabule v ekonomickém vzdělávání na prvním stupni základní školy. V teoretické části přibližuje tuto moderní didaktickou techniku. Zaměřuje se na její využití, výhody a nevýhody a na problematiku nákupu interaktivní tabule. Poslední kapitola teoretické části pojednává o problematice finanční gramotnosti na prvním stupni základní školy. Praktická část se zaměřuje na tvorbu výukového materiálu pro různé druhy interaktivních tabulí. Cílem této části bakalářské práce je porovnat jednotlivé interaktivní tabule a programy určené k tvorbě výukových materiálů.
Výukové materiály ke geologické expozici Přírodovědného muzea Stanice "Pomoc přírodě" v Týně nad Vltavou
MRÁZKOVÁ, Lucie
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvořit ke geologické expozici v Přírodovědném muzeu Semenec nový výukový program s pracovním listem na téma Horninový cyklus. Pracovní list vychází z rozboru učebnic pro 9. ročník základních škol a navazuje na geologickou expozici v Přírodovědném muzeu Semenec. Obsah pracovního listu je v souladu s novým rámcově vzdělávacím programem pro základní školy. Výukový program byl vyzkoušen se třemi základními školami a s jednou školou střední. Podle zjištěných znalostí a dovedností žáků při výukovém programu byl pracovní list dovedený do finální podoby. Výukový program bude dále využíván v Přírodovědném muzeu Semenec při exkurzích týkajících se horninového cyklu. Součástí bakalářské práce je i vytvoření metodického listu pro učitele, s nímž mohou program na Horninový cyklus samostatně vést.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.